星期一, 4月 30, 2007

咖啡

我好鍾意飲咖啡, 曾經試過一日飲兩三杯, 不過自從上次胃痛入醫院後, 依家一個星期係一杯起兩杯止.

係好耐好耐之前, 八佰伴有間叫"糧友"()既日式咖啡店, 裝修得好靚, 中間有個bar枱, 旁邊有幅落地大玻璃, 可以一邊飲嘢一邊望吓街. 我記得以前一個tea set, 有一件蛋糕一杯嘢飲, 要成十幾廿蚊. 十幾年前對於一個學生哥嚟講好多錢嫁喇, 所以我都係耐唔耐屈阿媽請我先有得去.

每次去到, 我都會比bar枱上果啲Syphon(中譯:虹吸式咖啡壺)吸引住. 果陣時對咖啡知道嘅唔多, 頂多聽過藍山咖啡好貴, 同去茶餐廳時會叫杯凍啡. 個coffee syphon分上下兩個玻璃球, 先將凍水放入下面個壺, 然後將咖啡粉放在上層, 再用酒精將水燒熱. 滾咗嘅水就會被吸上上層和咖啡粉混合, 冷卻後會水滴返落下面, 一杯咖啡就咁完成. 我每次去到, 例牌眼定定望住依個過程, 幻想自己有朝一日可以買返個係屋企玩吓.

冇幾耐之後, 有人送咗一個咖啡機比我, 係大家喺電器鋪最常見到果種. 依種咖啡機用嘅方法叫filter drip或者auto drip, 就係將啲水煮熱(或者變成水蒸汽), 再淋向咖啡粉上而等佢慢慢滴落嚟. 講真, 我覺得drip coffee係世界上最難飲嘅咖啡. 一來啲咖啡好似水咁, 二來個filter好容易整到啲咖啡有怪味. 不過依種咖啡係美國好流行, 就係你向Starbucks或者Pacific Coffee可以叫到嘅Americano喇. (美國人鍾意食垃圾係人都知)

大個咗之後, 發現到有一樣嘢叫french press. 依種壺除咗可以沖咖啡外, 重可以攞嚟沖茶. 用嘅方法好簡單, 只要將咖啡粉放入壺中, 加入熱水等兩至三分鐘倒返出嚟就得. 由於水同咖啡接觸嘅時間比較長, 因此沖出嚟嘅咖啡亦會比較"哽". 用french press最難嘅地方係, 如果咖啡磨得太粗就唔出味, 磨得太幼嘅話就隔唔到啲咖啡粉, 攪到成口渣. 因為咁, 我就走咗去買一個手磨咖啡機, 買啲咖啡豆返嚟自己磨, 等我可以控制咖啡粉嘅粗幼度.

出嚟做嘢之後, 飲得最多嘅就係即溶咖啡. 依家公司只係提供最cheap果隻雀巢咖啡, 好話唔好聽同飲垃圾水冇分別, 比少少錢買罐雀巢金牌咖啡好過. 曾經試過一款Cap Columbie, 一般超市可以買到. 佢味道比較濃, 最啱晨早提提神.


自從引入咗Starbucks之後, 香港人就多咗嘆咖啡依樣習慣. 好多人話Starbucks唔好飲, 又話連鎖店好飲極有限咁. 計我話响未有Starbucks之前, 大部份香港人連espresso係乜都未必知, 到依家個個識得叫latte, cappuccino, Starbucks都有佢嘅功勞. 至於Pacific Coffee, sorry, 真係冇乜邊間好飲, 唯一吸引之處就係佢啲紅色梳化.



就係因為Starbucks, 令我認識到意大利咖啡. 冇錢買部幾千蚊嘅espresso機, 唯有買個窮人咖啡壺-Bialetti Moka Express. 聽聞依種咖啡壺每一個意大利人屋企都有一個, 真定假就無從稽考, 不過花少少錢就可以隨時响屋企飲到杯好味嘅咖啡, 真係一樂也. 為咗可以整杯夠滑嘅latte, 我仲特登買咗個奶泡器, 可以用係微波爐嫁.


註: 原來間咖啡店係叫"糧友", 並非"良友". 多謝路人A指點.